Image and video hosting by TinyPic

HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • giorgio (Gyurka): éppen sorozatot keresek, előbb-utóbb el fogom kezdeni. köszi az ajánlást! (2012.12.04. 22:15) Cut my blue heart in two
  • TonY: Nem szervesen a témához kapcsolódik de egy kis napi abszurd, megalakul a FGYNÖSZK. Bővebben lásd: ... (2012.09.14. 18:33) Az hülye egyetemista áfium ellen való orvosság
  • Komlósy Cs: Köszönöm a bejegyzést, már csak Korbuly Péter miatt is, akinek eleddig sem a nevét, sem az arcát n... (2012.09.09. 21:46) Az arc nélküli emberek
  • TonY: Na , így azért más a történet tartalma. :) (2012.05.10. 20:21) Iskolai élmények
  • Komlósy Cs: A legérdekesebb jelenség az, amit önkéntelenül (?) te is említesz, s ami alól ezek szerint te sem ... (2012.05.10. 20:17) Segíts!
  • Utolsó 20

2012.05.01. 14:14 Komlósy Cs

Iskolai élmények

Tisztán emlékszem, mikor gimnáziumi éveim során először lázadtam a többség mentalitása ellen. Nemigen szoktam erről anekdotázni, dicsekedni vele, talán egy-két ismerősnek  részegen ha elmeséltem...most mégsem tudom magamban tartani. Egy jelentéktelen biológia dolgozatról van szó, amire nem készültem - ahogy az osztály nagy része sem tette egész évben, cserébe agyonpuskázták magukat a számonkéréseken. Jómagam ritkán voltam kapható a csalásra, s főleg olyan tanárokkal szemben nem engedtem meg magamnak, akiket tiszteltem/szerettem. Ő is ide tartozott.

Tehát a kérdéses dolgozat megírása során felírtam a nevemet, s csupán két dolgot rögzítettem alá; egy bocsánatkérést a felkészületlenségem miatt, és egy "inkább vállalom a jegyet, mintsem azt csináljam, amit a többiek" megjegyzést. Ez utóbbi talán nem volt túl elegáns - osztálytársaimra nézve . Eztán majd' 40 percig figyeltem felváltva az osztályt és a tanárnőt. Egyperces novelláért könyörgő tragikomikus helyzetkép volt, ahogy mindenki próbálta fenntartani a látszatot; társaim, mint akik saját kútfőből dolgoznak, és a tanár, mint aki semmit nem vesz észre az egészből. Túlságosan rendes volt, nem akart belőle ügyet csinálni... A történet pozitív hőse lehettem volna - ha következő héten megkapom az egyesem. Nem kaptam. Óra végén magához hívott, és - pozitív értelmében - teljesen elképedve nyugtázta szokatlan kis kirohanásomat. Már-már megtisztelve éreztem magam, épphogy nem dicsért meg, holott nem volt ebben semmi magasztos. Voltaképp' csak a "felnőttlétbe" akartam belekóstolni egy pillanatra; viselni a következményeket, csalás és magyarázkodás nélkül nem megúszni valamit.

A főiskolának is nagy lendülettel kezdtem neki. Minden egyes megtanult mondatra úgy tekintettem, mint szellemi fejlődésem következő lépcsőfokára. A sport által belém nevelt hozzáállással közelítettem meg a tárgyakat; le akartam győzni őket, mind egy szálig. Első vizsgámra - ennek megfelelően - nem csupán az órai jegyzeteket és a feltöltött bónusz-olvasmányokat rágtam át, hanem - bármilyen elképzelhetetlen is volt előtte - a bő 600 oldalas tankönyvet is megemésztettem. Csont nélkül megbuktam. Csak ültem a teremben, néztem a sehonnan sem ismerős definíciókat, és rohadtul becsapva éreztem magam.  Az utánunk következő vizsgacsoportnak elpanaszoltuk, hogy milyen kérdések voltak, ők a folyosói gépeken kikutatták, majd bementek... és ugyanazt írták. Többségük átment. Pár szemeszterrel később megesett az, amit csak urbán legendaként dokumentáltam el magamban addig. Naiv idealista személyiségem nem engedte elfogadni azt a tényt, hogy két teljesen megegyező dolgozatra olykor két különböző jegy kerül. Álltunk a folyosón, én büszke voltam arra, hogy készültem, ő büszke volt arra, hogy nem. A-D-B-C-D-B, végül két kifejtős, én lesúgtam, ő megköszönte. A rosszabb jegyet természetesen én kaptam.

Lassan negyedik szemesztere, hogy nem adtam le a szakdolgozatom - kisebb részt rohanó és dolgozó életvitelemből fakadóan, nagyobb részt annak a demoralizáló ténynek köszönhetően, hogy tanulni és megdolgozni valamiért manapság semmit nem jelent. S ahogy az érettséginek is földöntúli rangot tulajdonítottam anno, úgy a szakdolgozatomat is valami' tökéletes kreálmányként szeretném kiadni a kezeim közül. Mert hiszem, hogy ez valahol még erény. Majd körbenézek és rájövök, hogy...

Ideje lenne felnőni.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tritonal.blog.hu/api/trackback/id/tr424482341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TonY 2012.05.01. 23:11:11

Érdekes témát feszegetsz, a morál és a kötelesség viszonya mindig is ambivalens. Kicsit "népmesei hős lettél", ugyanakkor ez tartásról és karakterről is tanúbizonyságot tesz. Nekem gimiben irodalmon volt olyan esetem, hogy kihívtak de mondtam inkább ne fárasszuk egymást. Láttam, hogy egyszerre bántotta, hogy be kellett írni a karót de konzekvens volt és javításra is adott módot. Az ilyen embereket szerettem mert a szó nemes értelmében pedagógus volt.

Komlósy Cs 2012.05.10. 20:03:07

Ha jól emlékszem én felelhettem a következő biológia órán az anyagból. Egyébként próbáltam nem arra "játszani", hogy népmesei hős legyek, inkább a csalódottságom volt a fő motívum, amit a legvégén tolok kéretlenül a képedbe...

TonY 2012.05.10. 20:21:57

Na , így azért más a történet tartalma. :)
süti beállítások módosítása